صداهاي بلند عمر را کوتاه مي کند

آموزش پیش از ازدواج‘ خانواده‘ مهارتهای زندگی‘ وغیره
آموزشی
نويسندگان
جدیدترین مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش پیش از ازدواج‘ خانواده‘ مهارتهای زندگیو آدرس mahmoodi.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 
 
آلودگي صوتي اثرات noise pollution دارد که باعث تحريکات عصبي و تغيير در ليپيدهاي خوني شده که به تنگي عروق و سکته هاي قلبي مي انجامد.
دکتر رشيدي متخصص قلب و عروق در گفتگو باخبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: آلودگي صوتي اثرات noise pollution دارد به اين معنا که به طور غير مستقيم با تحريکات عصبي که ايجاد مي کند باعث افزايش فشار خون مي شود و اين تحريکات مزمن منجر به تغييرات ليپيدهاي خون شده که اين تغييرات به تنگي عروق و سکه هاي قلبي مي انجامد.

کاهش قدرت دفاعي بدن

دکتر محمدرضا خدايي، روان پزشک و عضو هيات علمي دانشگاه علوم بهزيستي در اين باره اظهار داشت: آلودگي صوتي از عوامل مهمي است که استرس زاي بيروني تلقي مي شود اگر آلودگي صوتي به صورت مداوم و مستمر ادامه داشته باشد باعث کاهش قدرت دفاعي بدن چه از نظر سيستم ايمني و چه از نظر مکانيسم هاي انطباقي مي شود و مشکلات مختلي مانند :سردردهاي تنشي و ميگرني، تير کشيدن قفسه سينه و بدون علامت قبلي، ناراحتي هاي گوارشي مانند زخم معده و اثني عشر، تنگي نفس و سرگيجه از جمله خطرهاي آلودگي صوتي است.

تاثير آلودگي صوتي بر دستگاه شنوايي

دکتر زرم پا متخصص گوش و حلق و بيني در خصوص اين موضوع ادامه داد: افرادي که در شهرهاي صنعتي زندگي مي‌کنند از مستعدان ابتلا به پيرگوشي و ابتلا به بيماريهاي سيستم شنوائي هستند به افراديکه در معرض آلودگي صوتي قرار دارند توصيه مي شود سالانه آزمايشهاي شنوايي سنجي داده و همچنين از مخافظ گوش استفاده کنند.

به هر ميزان که شدت آلودگي صوتي در محيط افراد شاغل افزايش مي يابد بايد از ساعات کار آنها کاسته شود.

درصدي از کاهش شنوائي افراد در محيط پرسروصدا به علت سيستم دفاعي بدن در مقابل آلودگي صوتي است که سبب آسيب ماندگار بر سيستم شنوائي فرد، سرگيجه، وزوز گوش و در نهايت به هم ريختن اعصاب افراد شده و عمر مفيد فرد را کاهش مي دهد./ع2


چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ پنج شنبه 18 مهر 1398 ] [ 8:5 ] [ میر محسن محمودی ]

درباره وبلاگ

به وبلاگ خودتان خوش آمدید >mohsen_mir@mihanmail.ir
امکانات وب